Intelligent Agent

An agent is anything that can be viewed as perceiving its environment through sensors and acting upon that environment through actuators.
에이전트는 센서를 통해 환경을 인식하고 액추에이터를 통해 환경에 작용하는 것으로 볼 수있는 모든 것입니다.
  A human agent has eyes, ears, and other organs for sensors and hands, legs, vocal tract, and so on for actuators.

Rational Agent : For each possible percept sequence, a ratioal agent should select an action that is expected to maximize its performance measure, given the evidence provided by the percept sequence and whatever built-in knowledge the agent has.

직면한 환경(environment)에서 자신의 목표 달성하기 위해 환경을 인식(percepts)하고 행동(action)함으로써 문제 상황을 해결하는 주체라고 생각할 수 있다.

ㅇAgent 의 공통적인 특징

1. Agent는 사용자를 대신해서 사용자가 원하는 작업을 자동으로 해결하는 자율적 프로세스로서 주로 분산환경에서 동작하며 자신만의 일을 수행할 수 있는 독립된 기능을 가진 한의 소프트웨어 시스템이다.

2. Agent는 독립된 기능을 수행하기 위해 지식(Knowledge) 이라는 비절차적 처리정보가 저장된 데이터베이스를 이용하여 자신의 추론방법을 통해 다른 Agent와 상호 작용한다.

3. 또한 경험을 바탕으로 한 학습기능 및 목적 지향적 능력을 가지고 지속적인 행동을 한다.

ㅇAgent 의 분류

1. Simple Reflex Agents : Condition-Action Rule을 내부에 가지고 있으며, 환경으로부터 받는 정보로부터 정해진 Rule에 따라서 반응하는 Agent이다. 또한 내부 기억이나 상태정보를 가지고 있지 않으므로, 이전의 Percepts는 현재 행동에 영향을 미치지 않는다.






2. Model Based Agents : It keeps track of the current stater of  the world, using an internal model. It then chooses an action in the same way as reflex agent.

인지된 상태의 범위에 관한 내부 지식을 계속적으로 기억하고 잇는 Agent를 말한다.





3. Goal-Based Agents : It keeps track of the world state as well as set of goals it is trying to achive, and choose an action that will (eventually) lead to toe achivement of its goal.

   인지에 대한 반응이 목표가 주어졌을 경우보다 정확히 수행된다는 것을 기본 전제로 하는 Agent로서, Search(탐색) 문제나 Planning(계획) 문제 등에 적용되는 Agent를 말한다.



4. Utility-Based Agents : It uses a model of the world, along with a utility functuin that measures its preferrences among states of the world. Then it chooses the action that leads to the best ecpected utility, where expected utility is computed by averaging over all possible outcome states, weighted by the probability of the outcome.

Agent가 인지한 반응을 목표에 대해 얼마만큼 만족하는지 사용자 증심으로 그 목표에 대한 만족도를 수치화하는 Agent를 말한다.
여기서 "Utility"란 어떤 상태의 만족도를 하나의 수치로 나타내는 사상 함수를 말한다.
그러나 수치화 척도 중에서 척도 등에 대한 객관성 등이 해결해야 할 과제이다.

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